:) Teikt :
|
:( Neteikt:
|
„X, izklausās, ka esi neapmierināts, jo
nevari sasiet savas kurpes”
|
„X, kāpēc Tu met kurpes pret sienu?”
|
„Piedod, X, bet Tu nedrīksti pārtraukt
mūsu prezentāciju. Tu vari pastrādāt ar šiem materiāliem, bet Tev būs
jāpagaida, kamēr mēs pabeidzam. ”
|
„Tu zini, ka nedrīksti traucēt. Mēs drīz
pabeigsim.”
|
„Tu noteikti ļoti lepojies ar šo lieliski
uzklāto pusdienu galdu. Šīs dzeltenās puķes un salvetes to padara it īpaši
skaistu!”
|
„O, Cik lieliski uzklāts galds! Pagaidi,
es parādīšu pārējiem!”
|
„X, es redzu, ka Tev sagādā grūtības
sarunāšanās tā, lai netraucētu pārējiem. Aiziesim abi un atradīsim klusākus
veidus, kā Tu varētu turpināt savu sarunu ar Y.”
|
„X, kā, lai es dzirdu kaut ko? Beidz
klaigāt!”
|
„X, es redzu, ka vēlies turpināt darbu
pie sava projekta, bet atceries, ka rīt tev arī būs laiks, lai darbu
pabeigtu, ja vēlēsies. Pašlaik Tev ir 1 minūte, lai savāktu savu darba
vietu.”
|
„Darbam atvēlētais laiks ir beidzies,
kāpēc Tu to ignorē? Tu nezini cik pulkstenis?”
|
„Nē, X, darbam atvēlētais laiks ir
beidzies visiem. Vai Tev vajag palīdzību ar materiāla sakārtošanu?”
|
„Nu, labi, tikai šoreiz vēl 5 minūtes
vari pastrādāt. Bet tikai šoreiz!”
|
„X, es atceros, ka Tev ļoti patika
risināt dalīšanas uzdevumus. Y vajag palīdzību ar šiem uzdevumiem. Vai Tu,
lūdzu, nepalīdzētu? Varbūt vari viņam palīdzēt tiem iepatikties tāpat kā Tev.”
|
"Y apsēdies un rēķini. Nekur tālu bez
matemātikas netiksi, gribu redzēt izmaiņas tavā attieksmē jau rīt."
|
„Man ir ideja. Šodien cilvēki rindas
beigās ies pirmie!”
|
„Kurš visātrāk atskries, ies pirmais”
|
„X, esmu pamanījusi, ka tev šī tēma ļoti
interesēja. Es domāju, ka tu pat varētu pabeigt savu projektu pirms darba
beigu termiņa. Vai pamēģināsi?”
|
„Man jau apnicis, ka tu savu darbu
nepabeidz laikā. Tūlīt pat pabeidz, ja ne - netiksi laukā!”
|
„X, esmu ievērojusi, ka pēdējās pāris
dienas, Tev paticis strādāt ar reizrēķina tabulu un laika zonu karti
ģeogrāfijā. Tu vari izvēlēties, ar kuru no šiem diviem materiāliem Tu vēlētos
strādāt šodien. ”
|
„Lūk, ko mēs šodien darīsim, bērni pievērsiet
uzmanību, lūdzu!”
|
„X, es jūtos bēdīgi, jo šis materiāls ir
saplēsts un šodien to vairs nevar izmantot neviens.”
|
„Paskaties uz to kasti! Tā ir saplēsta!
Esmu ļoti dusmīga uz tevi X!”
|
„X, jūtos sarūgtināta, ka Tu centies ar
varu aizvērt kasti, lai gan teicu, lai apstājies.”
|
„X, kad Tu beidzot sāksi klausīt?!”
|
„X, diez vai ir iespējams pārvietot to
krēslu klusi klusītiņām. Paklausāmies!”
|
„Kāds briesmīgs troksnis, X, nes to
krēslu klusāk.”
|
„X, es vakar ievēroju, cik skaisti sakopi
savu darba vietu. Diez vai šodien Tu arī mācētu tik skaisti sakārtot?”
|
„Kāda nekārtība, Cik reizes man būs
jāsaka, lai savāc savu darba vietu”
|
„X, kad Tu aizcērt durvis, tas citiem
traucē darīt darbu. Esmu dzirdējusi Tevi durvis aizveram ļoti klusi. Aizej,
lūdzu, parādi, cik klusi Tu māki aizvērt tās durvis.”
|
„Ja vēlreiz aizcirtīsi durvis, tās
izkritīs no eņģēm!”
|
„X, es redzu, ka nespēj atrast sev
darbiņu, netraucējot citiem. Nāc apsēdies man blakus, kamēr rādu prezentāciju
Y un Z. Tu drīksti skatīties. Pēc tam mēs parunāsim, kā Tev vieglāk būtu
izvēlēties savu darbiņu.”
|
„X, cik reizes man Tev jāsaka, lai
netraucē citiem!”
|
„X, vēlos Tev dot brīdi laika pasēdēt uz
šī krēsla un padomāt, par to, kā pārstāt grūstīt citus. Es Tev darīšu zināmu,
kad laiks būs beidzies. Mazliet vēlāk atnesīšu Tavu iesākto darbu, un mēs arī
pārrunāsim tavas idejas, lai Tev nebūtu vairs jāgrūstās.”
|
„X, ja vēlreiz kādu pagrūdīsi likšu tev
sēdēt uz tā krēsla tik ilgi, kamēr pārstāsi to darīt.”
|
„X, es redzu, ka tu jūties dusmīgs, bet
es Tev nevaru ļaut sist Y. Parunāsim par citiem veidiem, kā atrisināt šo
problēmu ar Y. „
|
„Nekaujies, lai es vairs neredzētu tevi,
tā darām.”
|
ceturtdiena, 2018. gada 30. augusts
Kā runāt ar skolēnu? (pēc Montessori metodes)
Abonēt:
Ziņas komentāri (Atom)
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru